This article written by Mr. Darin
今月の担当はダリン先生
Aloha, Nakatombetsu!
My 6th grade class has been learning about global problems and saving the animals,in English class. They learned that because of plastic wastes that are flowing into the ocean, sea turtles are eating plastic bags which are thought to be jellyfish. Sea turtles eating plastic bags that look like jellyfish is a big problem. My students were made to think about other global problems and ways to save animals, like sea turtles, and how we can help to keep many animals alive.
Some problems include global warming, forest loss, and hunting. Some students said that by turning off the lights when we don’t need them, we can save energy to help with global warming. We can also plant trees to help with forest loss. The students have also learned about the 4R’s – Reduce, Refuse, Reuse, and Recycle.
I find it very helpful that the students are learning about these types of problems and are made to think about their futures. Many of them had good ideas to help with these problems. What are some ways that you can help to save our world and the animals that live within it?
アロハ、中頓別の皆さん!
僕の6年生の英語の授業では、地球規模の問題と動物の保護について学んでいます。彼らは、海に流れ込むプラスチックごみのせいで、ウミガメがクラゲと思われるビニール袋を食べていることを知りました。ウミガメがクラゲのようなビニール袋を食べることは大きな問題です。生徒たちは、他の地球規模の問題やウミガメのような動物を救う方法、そして多くの動物を生かすために私たちができることについて考えさせられました。
いくつかの問題には、地球温暖化、森林喪失、狩猟などが含まれます。電気を消すことで、地球温暖化に役立つエネルギーを節約できるという生徒もいました。森林破壊を助けるために木を植えることもできるとの考えもありました。生徒たちは、また、4R(フォーアール)のReduce-発生削減、Refuse-発生回避、Reuse-再利用、Recycle-再資源化についても学びました。
生徒たちがこのような問題について学び、自分たちの将来について考えさせられることは非常に役に立つと思います。彼らの多くは、これらの問題を解決するための良いアイデアを持っていました。私たちの世界とその中に住む動物を救うために、あなたができる方法は何でしょうか?
<この記事についてアンケートにご協力ください。>