外国人住民へ必要なサービスを速やかにご案内できるよう多言語対応の通訳コールセンターを開設しています。また、区役所の窓口でもタブレット端末を用いたテレビ電話通訳サービスを行っています。
■中央区外国語通訳コールセンター
オペレーター(通訳者)が問い合わせ内容の担当部署へつなぎ、そのままオペレーターを交えて通訳を行います。
専用電話番号:【電話】0570-054222(午前8時30分~午後5時)
費用:通話料を自己負担
■テレビ電話通訳
タブレット端末の画面を通じて通訳者が外国人住民と区職員の会話を通訳します。通訳が必要な方は、窓口の職員にお申し出ください。
設置場所:区役所1階まごころステーション・区民生活課、2階税務課、4階保険年金課、6階子育て支援課・学務課、地下1階地域福祉課、日本橋・月島・晴海特別出張所、中央区保健所、日本橋・月島・晴海保健センター、子ども家庭支援センター、子ども発達支援センター
◎設置場所以外の部署でも利用できます。窓口の職員にお申し出ください。
◎テレビ電話通訳の他、音声機械通訳アプリによる翻訳サービスも利用できます。
◎晴海特別出張所と晴海保健センターは、4月15日(月)に開設します。
▽共通
対象:外国人住民
対応言語(13言語):英語、中国語、韓国語、ポルトガル語、スペイン語、ベトナム語、タガログ語、ネパール語、インドネシア語、タイ語、ロシア語、ヒンディ―語、フランス語
問合せ:総務課組織・業務改善等担当
【電話】3546-5625 ※日本語のみのご案内となります。
◆Please use our Foreign-Language Interpretation Call Center
We have set up a multilingual interpretation call center to be able to promptly provide necessary service to foreign residents. We also provide a video interpretation service using tablet terminals at the City Office counter.
■Chuo City Foreign-Language Interpretation Call Center
A call center operator of Chuo City foreign language interpreter connects the call to a section in charge based on respective requests, then the communication shall be kept on including the interpreter(the operator).
Exclusive Phone Number:【TEL】0570-054222
Available Time:Mon.‒Fri.8:30 a.m.‒5:00 p.m.(Excluding Year-end holidays and any holidays)
Charge:Calling fee shall be claimed to the caller(Interpretation fee is free of charge)
■Videophone Interpretation
An interpreter interprets communications between foreign visitors and the staff of the office through the screen. If you need any interpreter, please ask for it to the staff at the counter.
Installed Location:Magokoro Station(1st fl.-of the office), Resident Affair Section(1st fl.), Taxation Section(2nd fl.), Health Insurance and Pension Section(4th fl.), Child-Rearing Support Section(6th fl.), School Affairs Section(6th fl.), Community Welfare Section(B1 fl.), Nihonbashi Special Branch, Tsukishima Special Branch, Harumi Special Branch, Chuo City Public Health Center, Nihonbashi Health Center, Tsukishima Health Center, Harumi Health Center, Family and Children Support Center and Child Development Support Center.
◎“Videophone” would be also available at any sections other than the above, please ask for it at the counter if in need.
◎An audio machine interpretation app (application) other than the Videophone Interpretation could be used.
◎Harumi Special Branch Office and Harumi Health Center will open on April 15th(Mon).
▽Common
Target person:Foreign residents
Supported Language(13 Languages):English, Chinese, Korean, Portuguese, Spanish, Vietnamese, Tagalog, Nepalese, Indonesian, Thai, Russian, Hindu, French
Contact Address:Operational Improvement, and Organization, General Affairs Section
【TEL】03-3546-5625
※Information is available in Japanese only
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