- 発行日 :
- 自治体名 : 東京都中央区
- 広報紙名 : 区のおしらせ ちゅうおう 令和7年4月15日号
■Our Foreign-Language Interpretation Call Center Service is available
外国人住民へ必要なサービスを速やかに案内できるよう多言語対応の通訳コールセンターを開設しています。また、区役所の窓口でもタブレット端末を用いたテレビ電話通訳サービスを行っています。
■中央区外国語通訳コールセンター
オペレーター(通訳者)が問い合わせ内容の担当部署へつなぎ、通訳を交えてやりとりを行います。
専用電話番号:【電話】0570-054222
午前8時30分〜午後5時(土・日曜日、祝日・休日および年末年始を除く)
◎通話料は自己負担
■テレビ電話通訳
タブレット端末の画面を通じて通訳者が外国人住民と区職員の会話を通訳します。通訳が必要な方は、窓口の職員にお申し出ください。
設置場所:区役所1階まごころステーション・区民生活課、2階税務課、4階保険年金課、6階子ども子育て支援課・学務課、地下1階地域福祉課、各特別出張所、中央区保健所、各保健センター、子ども家庭支援センター、子ども発達支援センター
◎設置場所以外の部署でも利用できます。窓口の職員にお申し出ください。
◎音声機械通訳アプリによる翻訳サービスも利用できます。また、5月から一部窓口で二次元コードをスマートフォンなどで読み取ると、通訳者へつながる通訳サービスを開始します。
■共通
対応言語(13言語):英語、中国語、韓国語、ポルトガル語、スペイン語、ベトナム語、タガログ語、ネパール語、インドネシア語、タイ語、ロシア語、ヒンディー語、フランス語
問合せ:総務課組織等調整担当
【電話】3546-5625(日本語のみ)
We have set up a multilingual interpretation call center to be able to promptly provide necessary service to foreign residents. We also provide a video interpretation service using tablet terminals at the City Office counter.
■Chuo City Foreign-Language Interpretation Call Center
A call center operator connects the call to a section in charge based on respective requests, then the communication shall be kept on including the interpreter(the operator).
Exclusive Phone Number:【Tel】0570-054222
Available Time:8:30 a.m.–5:00 p.m. (Excluding Saturday, Sunday, Year-end holidays and any holidays)
◎Calling fee shall be claimed to the caller.
■Videophone Interpretation
An interpreter interprets communications between foreign visitors and the staff of the office through the screen. If you need any interpreter, please ask for it to the staff at the counter.
Installation Location:
Magokoro Station (1st fl. - of the office), Resident Affair Section (1st fl.), Taxation Section(2nd fl.), Health Insurance and Pension Section(4th fl.), Child and Child-Rearing
Support Section(6th fl.), School Affairs Section(6th fl.), Community Welfare Section(B1 fl.), Nihonbashi Special Branch, Tsukishima Special Branch, Harumi Special Branch, Chuo City Public Health Center, Nihonbashi Health Center, Tsukishima Health Center, Harumi Health Center,
Family and Children Support Center and Child Development Support Center.
◎“Videophone” would be also available at any sections other than the above, please ask for it at the counter if in need.
◎An audio machine interpretation app (application) other than the Videophone Interpretation could be used.
Starting in May 2025, we will begin an interpretation service at some counters that connects you to an interpreter by reading 2D code with your smartphone.
Target person: Foreign residents
Supported Language(13 Languages):English, Chinese, Korean, Portuguese, Spanish, Vietnamese, Tagalog, Nepalese, Indonesian, Thai, Russian, Hindu, French
Inquiry:
Organization Adjustment Subsection, General Affairs Section
【Tel】3546-5625(Japanese only)